Aktiva ämnenAktiva ämnen  Visa lista på medlemmarMedlemslista  Sök forumetSök  HjälpHjälp
  RegistreraRegistrera  Logga inLogga in
Amatörradio
 Scanner.nu : Amatörradio
Rubrik Ämne: Amatörradio Posta svarPosta nytt ämne
Författare
Meddelande << Förra ämnet | Nästa ämne >>
Yupiteru
Administratör
Administratör

Registrerades: 27-December-2003
Poster: 3761
Postat: 17-Maj-2010 kl 09:17 | IP Loggad Citera Yupiteru

Ni som har denna wouxun... Är scramblern inställbar per kanal? Eller det är samma usla funktion som på tidigare modeller?
Slog man på krypteringen på en kanal blev ALLA kanaler krypterade även i mottagningen...

ingvar
Certifierad
Certifierad

Registrerades: 20-Juni-2005
Poster: 1600
Postat: 17-Maj-2010 kl 09:19 | IP Loggad Citera ingvar

benhur skrev:
Det snackas som i början av 60 talet, då var det så man sa om Japan.

På 60-talet var det skräp, men billigt...

Tillbaka till toppen Se ingvar's Profil Sök efter andra poster av ingvar Sänd privat meddelande Lägg till på kompislistan

PeterK
Certifierad
Certifierad

Registrerades: 11-Februari-2004
Poster: 1437
Postat: 17-Maj-2010 kl 09:30 | IP Loggad Citera PeterK

Är den nya lika känslig för temperatur som dom gamla? Har 2st KG-699E och 1st KG-689 fungerar bra i övrigt för enkel öppen komunikation men tål inte kyla alls  Redan vid några plusgrader börjar dom tjura och vill inte starta upp. En av 699órna är vattentestad i skurhinken av yngsta dottern men det klarade den utan problem  Fungerar som innan efter upptorkning.

Jämfört med Zodiac PA5099 så är dom radiomässigt snarlika vad gäller modulation och räckvidd medans den gamla Icom H10án går bättre i skogen. Har tittat lite åt duobandaren men tvekat just på grund av temperaturproblemen. Av samma anledning blir inte Wouxun burkarna rekommenderade som jaktradio av mig. Innanför jackan fungerar dom men törs inte lita på dom till 100%

benhur
Stamgäst
Stamgäst

Registrerades: 08-Februari-2006
Poster: 285
Postat: 17-Maj-2010 kl 10:11 | IP Loggad Citera benhur

Snackar vi Wouxun KG-UVD1P som är den enda modellen jag testat, så har jag min i handen när jag motions springer och som ni säkert förstår så är jag genomblöt av svett efter några km.Den är med mig ute och inne och i bilar men jag kan inte märka några som helst ogentligheter.Jag har också hört om föregångarnas otrevligheter men inte de jag har tagit hem.

Om du vill posta ett svar i denna tråd måste du först logga in
Om du inte redan är registrerad måste du först registrera

Sida av 2
  Posta svarPosta nytt ämne
Utskriftsvänlig version Utskriftsvänlig version

Forumhopp
Du kan inte posta nya ämnen i detta forum
Du kan inte svara på meddelande i detta forum
Du kan inte radera dina poster i detta forum
Du kan inte redigera dina poster i detta forum
Du kan inte skapa omröstningar i detta forum
Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum