Aktiva ämnenAktiva ämnen  Visa lista på medlemmarMedlemslista  Sök forumetSök  HjälpHjälp
  RegistreraRegistrera  Logga inLogga in
Off Topic
 Scanner.nu : Off Topic
Rubrik Ämne: Telefonförsäljare Posta svarPosta nytt ämne
Författare
Meddelande << Förra ämnet | Nästa ämne >>
PatrikE
Entusiast
Entusiast

Registrerades: 23-December-2003
Poster: 475
Postat: 09-November-2012 kl 14:18 | IP Loggad Citera PatrikE

Är det någon mera här som har problem med telefon försäljare som ringer mobilen?

Inte så kul när man jobbar utomlands och det ringer mitt i natten.

ofta är det samma nummer +4611442229 +46114422296

vad 17 ska man göra??

Cybermolle
Certifierad
Certifierad

Registrerades: 10-Januari-2004
Poster: 1851
Postat: 10-November-2012 kl 12:01 | IP Loggad Citera Cybermolle

Tjabba!

PatrikE skrev:

Är det någon mera här som har problem med telefon försäljare som ringer mobilen?

Inte så kul när man jobbar utomlands och det ringer mitt i natten.

ofta är det samma nummer +4611442229 +46114422296

vad 17 ska man göra??

Man spar nummret i mobilen och skriver t.ex. Telefon Försäljare.
Jag har gjort så, att jag nummrerar i turordning från 1, 2, 3, 4 o.s.v
På min lur kan jag även trycka på en knapp som heter "Koppla till mobilsvarare".
Då koppplar telefonen det aktuella numret direkt till mobilsvararen! Men det föutsätter ju att det har ringts från nummret minst en gång tidigare!

Jag brukar även kolla på http://www.vemringde.se eller Http://www.eniro.se om numrret finns registrerat där!

Totto
Entusiast
Entusiast

Registrerades: 08-Augusti-2005
Poster: 311
Postat: 10-November-2012 kl 14:56 | IP Loggad Citera Totto

Har du en Android-telefon kan du lägga in numret i telefonboken och sedan välja "blockera uppringare" då avvisas det direkt, utan att du ens märker det...

Vet inte om det finns liknande funktioner i t ex Iphone, eller om du kanske har någon äldre, icke-smartphone.
Tillbaka till toppen Se Totto's Profil Sök efter andra poster av Totto Sänd privat meddelande Lägg till på kompislistan

PeterK
Certifierad
Certifierad

Registrerades: 11-Februari-2004
Poster: 1602
Postat: 10-November-2012 kl 15:13 | IP Loggad Citera PeterK

Totto skrev:
Har du en Android-telefon kan du lägga in numret i telefonboken och sedan välja "blockera uppringare" då avvisas det direkt, utan att du ens märker det...

Vet inte om det finns liknande funktioner i t ex Iphone, eller om du kanske har någon äldre, icke-smartphone.

En mycket bra funktion  Kalas som bekämpningsmedel mot div telefon nasare. Skulle velat ha något liknande NIX även på mobilnummer.

Tomas
Entusiast
Entusiast

Registrerades: 02-Januari-2004
Poster: 597
Postat: 10-November-2012 kl 15:18 | IP Loggad Citera Tomas

PeterK skrev:

En mycket bra funktion  Kalas som bekämpningsmedel mot div telefon nasare. Skulle velat ha något liknande NIX även på mobilnummer.

Varför finns det inget JA-nummer, dit man kan anmäla om man VILL bli uppringd av div telemarketingföretag??????????????

Om du vill posta ett svar i denna tråd måste du först logga in
Om du inte redan är registrerad måste du först registrera

Posta svarPosta nytt ämne
Utskriftsvänlig version Utskriftsvänlig version

Forumhopp
Du kan inte posta nya ämnen i detta forum
Du kan inte svara på meddelande i detta forum
Du kan inte radera dina poster i detta forum
Du kan inte redigera dina poster i detta forum
Du kan inte skapa omröstningar i detta forum
Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum